Haley roept meerdere Softail modellen terug, steun draaiknop veervoorspanning kan afbreken
In september 2024 ontving Harley's Technical Subcommittee (TSC) een Service Request (SR) van een Softail model waarvan de montagesteun voor de losse hydraulische steller van de veervoorspanning (PLA) was afgebroken, waarna de steller klem was komen te zitten tussen de achtershock en het achterspatbord, waarbij het spatbord was beschadigd.
De desbetreffende motor was eerder al gerepareerd aan een eerdere terugroepactie, waarbij een 1/4" schroef was vervangen door een grotere 5/16" bout en moer. De TSC deed onderzoek en besloot dat verdere actie niet noodzakelijk was, maar dat de topic moest blijven gemonitord tot augustus 2025.
Na de PLA gedurende de periode januari - april 2025 te hebben gemonitord was de TSC op meerdere gevallen gestuit waarbij de PLA was afgebroken. In totaal ging het om 6 motoren waarbij de eerdere terugroepactie was uitgevoerd. Daarnaast was bij drie motoren die na de terugroepactie waren geproduceerd de steun afgebroken.
De TSC speelde de zaak door aan Harley's Field Action Committee (FCA), die het op zijn beurt naar Harley'd Executive Decision Authority (EDA) doorspeelde. Afgaand op de informatie besloot de EDA tot een vrijwillige terugroepactie, waarbij een nieuwe steun zal worden gemonteerd. De nieuwe steun moet de beweging van de steller beperken en voorkomen dat deze contact maakt met de achterband.
De terugroepactie heeft betrekking op onderstaande modellen:
Model Code | Modelnaam | Jaren |
FLHCS ANV | Heritage Classic Anniversary Edition | 2018, 2023 |
FLDE | Deluxe | 2018–2019 |
FLHC | Heritage Classic | 2018–2022 |
FLHCS | Heritage Classic 114 | 2018–2024 |
FXLRS | Low Rider S | 2020–2024 |
FXLRST | Low Rider ST | 2022–2024 |
FXRST | Low Rider El Diablo | 2022 |